Topla voda: kaj moramo vedeti o stroških, odčitani porabi in energiji





Trbovlje, 20. oktobra 2022 - Energetska kriza, ki je zajela vso Evropo, se vse bolj kaže na naših vsakodnevnih stroških, pa naj gre za cene živil in drugih dobrin ali pa za ceno tople vode. V teh časih je zato še toliko bolj pomembno, da s pravilnim ravnanjem svoje stroške omilimo v čim večji meri. Na Komunali Trbovlje smo pripravili nekaj informacij o obračunavanju tople vode in navodil za pravilno ravnanje z vodomeri, s čimer lahko optimiziramo svoje stroške tople vode.
 
»Koliko stane m3 tople vode?«
 
Strošek priprave tople vode je lahko zelo različen, čeprav je cena vode in cena energije za pripravo tople vode enaka za vse. Razlike se namreč pojavljajo v količini energije, ki je potrebna za pripravo tople vode. Ponekod so razlike precejšnje, kar se še posebej odraža v stroških ogrevanja prav v času energetske draginje. Vzrok za razlike najdemo v tehničnih lastnostih posameznega internega vodovodnega in toplovodnega sistema.
 
Če je sistem močno razvejan, z velikim številom uporabnikov na eni toplotni postaji in večjimi toplotnimi izgubami, bo tudi strošek energije za pripravo tople vode bistveno višji v primerjavi s sistemi z manjšim številom uporabnikov. Precej povečane stroške imajo tudi objekti s sistemom 24-urnega kroženja tople vode, kar pomeni, da je poraba energije bistveno višja kot v objektih z bolj optimalnim internim sistemom. V praksi to pomeni, da imata dve stanovanji v enaki izmeri v različnih objektih lahko povsem različne stroške tople vode.
 
Optimizirajmo svoje stroške – redno sporočanje stanja je ključno
 
Do povečanega stroška za toplo vodo še vedno pogosto prihaja zaradi nepravilnega ali nepravočasnega sporočanja stanja vodomera ali zaradi poteka njegove veljavnosti. S pravilnim ravnanjem se zato lahko izognemo dodatnim nepotrebnim stroškom.
 
V večstanovanjskih objektih, ki jih s toplo vodo oskrbuje Komunala Trbovlje, se strošek priprave sanitarne tople vode deli na podlagi sporazuma, ki so ga sklenili etažni lastniki, upravljavec in Komunala Trbovlje. Skladno s tem je treba stanje vodomerov za toplo in hladno vodo redno sporočati izbranemu izvajalcu delitve stroškov, saj v nasprotnem primeru uporabniki tvegamo močno povečan strošek tople vode. Če podatek o porabi manjka, se namreč zaračuna poraba prejšnjega meseca, pri topli vodi pa se energija zaračuna skladno z 12. členom Pravilnika o načinu delitve in obračunu stroškov za toploto v stanovanjskih in drugih stavbah z več posameznimi deli, kar običajno povzroči bistveno višji znesek na računu. Hkrati pa se na ta račun sorazmerno zmanjša strošek preostalih odjemalcev v istem objektu. Povedano drugače: tisti, ki porabo tople vode redno sporočajo, imajo svoj delež sorazmerno obračunan oziroma se njihov strošek še zniža v primeru, ko kateri od ostalih uporabnikov svojega stanja števca ni sporočil.
 
Najlažje se težavam z odčitavanjem podatkov izognemo z vgradnjo vodomera z modulom za daljinsko odčitavanje. Cena slednjega je 92,53 EUR z DDV in vključuje stroške montaže.  Veljavnost modula je približno 10 let, veljavnost vodomera pa 5 let. Naročilo je možno na Komunali Trbovlje, za vse informacije pa je na voljo telefonska številka 03 56 53 100. Če pa vgradnja takšnega vodomera ne pride v poštev, svetujemo mesečni opomnik za sporočanje stanja.
 
Pravilno sporočanje stanja
 
Ko odčitavamo porabo vode, zapišemo dejansko porabo v m3 in ne upoštevamo litrov. Če je na vodomeru manj kot litrov 500, zaokrožimo navzdol, če je več kot 500 litrov, zaokrožimo navzgor.
POZOR - ob menjavi nov vodomer začne s stanjem 0 m3. Pravilno odčitana poraba je torej tista, ki jo kaže nov vodomer, nikakor pa stanja na novem vodomeru ne prištevamo stanju prejšnjega.
 
Pravočasno sporočanje stanja
 
Stanje vodomerov je treba javiti zadnje tri dni in največ prva dva delovna dneva v mesecu. Ne glede na praznike ali vikend je 24 ur na dan na voljo brezplačna telefonska številka 080 21 40, stanje je možno vnesti tudi preko portala moja.komunala.
Če načrtujemo odsotnost v času, ko je treba sporočiti stanje vodomera, lahko stanje izjemoma sporočimo predčasno na telefonsko številko 03 56 53 100 ali preko elektronske pošte info@komunala-trbovlje.si.
 
Razlike med dejanskim in obračunanim stanjem
 
Občasno lahko ugotovite razliko med dejanskim stanjem vodomera in obračunano vrednostjo. To se lahko zgodi v primerih, ko dlje časa ni bilo podatka o dejanskem stanju vodomera in se je obračunavala pavšalna vrednost (izračunan odčitek) ali ko je bil podatek o stanju vodomera napačen. V teh primerih lahko nastanejo razlike med stanjem na glavnem vodomeru, ki se popisuje mesečno. Razlike v porabi krijejo uporabniki brez veljavnega vodomera, tudi če te količine niso dejansko porabili. Če pa imajo vsi uporabniki veljavne vodomere, te razlike krijejo vsi glede na delež svoje dejanske porabe (torej tisti, ki ima večjo porabo, krije tudi večji del razlike).
 
Če stanja ne javljamo, torej oškodujemo tako sebe kot tudi vse ostale uporabnike na isti toplotni postaji, hkrati pa tudi ni možno ugotoviti odstopanja od običajne porabe, kar pomeni, da morebitni defekti na napeljavi ostanejo skriti.
  
VELJAVNOST VODOMEROV
V letu 2022 se izteka veljavnost vodomerov iz leta 2017, o čemer smo uporabnike že obvestili z dopisom in priloženo naročilnico za menjavo. Uporabnikom, ki so izpolnjeno naročilnico vrnili do 30. septembra 2022, bomo vodomere zamenjali še v letošnjem letu. Za tiste uporabnike, ki bodo naročilo oddali po 30. septembru, pa ne moremo zagotoviti menjave do konca leta 2022.